vineri, 12 septembrie 2008

Alocatia de stat pentru copii

a. Valoarea: 200 RON pentru copilul in varsta de pana la 2 ani.


b. Acte.
  • Cerere tip
  • Actul de identitate al reprezentantului legal – copie si original;
  • Certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita alocatia de stat - copie si original;
  • DOSAR CU SINA

Alte acte solicitate dupa caz:
  • Adeverinta de la primaria de domiciliu al celuilalt parinte, in cazul in care acesta nu are domiciliul in Municipiul Bucuresti
  • Certificat de casatorie
  • Hotarire de divort
  • Hotarire judecatoreasca de incredintare, incredintare in vederea adoptiei, de plasament, de plasament in regim de urgenta, de instituire a tutelei
  • Certificad de incadrare intr-o categorie de personae cu handicap.

Dosarul se depune la Serviciul Alocatii si Indemnizatii din cadrul Directiei de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din orasul/sectorul in care locuiesti.


c. Ridicarea banilor. Vei primi acasa un mandat postal pe baza caruia iti vei ridica alocatia de la oficiul postal de care apartii. Exista si posibilitatea de a primi banii pe card. Prima alocatie o vei primi mai tarziu: eu am nascut pe 30 martie si am primit banii pe la mijlocul lui iunie, pe lunile aprilie si mai.

17 comentarii:

cristi spunea...

Care este diferenta intre alocatia de stat pentru copii si alocatia de nou-nascut?

Admin spunea...

Alocatia nou-nascut o primesti o singura data, la nasterea copilului(de fapt, la vreo 2 luni de la nastere). E in valoare de aprox 200 RON.

Alocatia de stat pt copii o primeste copilul pana la implinirea varstei de 18 ani, lunar, astfel:
- pana la 2 ani: 200 RON/luna
- intre 2 si 18 ani, alta suma mult mai mica (nu o cunosc exact).

Unknown spunea...

eu am nascut pe 7 mai 2008 pe ce luni trebuie sa primesc alocatia?
in cazul in care nu am fost acasa cand a venit postasul ce trebuie sa fac pentru a primi banii?

Admin spunea...

ans, eu am nascut in martie si am primit alocatia incepand din aprilie. Deci presupun ca si tu ai de primit incepand cu iunie.

Daca nu ai fost acasa cand a venit postasul, trebuie sa faci cerere de reordonantare - vei gasi pe acest blog tot ce trebuie sa stii despre ea.

Ana Crap spunea...

Am si eu o intrebare daca ma poti lamuri te rog pot sa depun dosarul pentru alocatia de stat acum chiar daca sunt in concediu post natal sau trebuie sa termin concediul si abia apoi imi pot depune dosarul pentru alocatia de stat impreuna cu idemnizatia de 600 ron.Eu mai am de luat concediu pana in ianuarie inclusiv daca imi depun atunci dosarul pentru alocatia de stat imi mai da din urma banii? Multumesc

Admin spunea...

Ana, nu-mi mai amintesc chestia asta, imi pare rau. Incearca un telefon la DMPS:

Tel/fax:
021/250.90.20,
021/250.90.21,
021/250.90.22,
021/250.90.23

Admin spunea...

Ana Crap, uite ca am gasit raspunsul la intrebarea ta. Dosarul pt indemnizatia de ingrijire copil trebuie depus in termen de 60 zile de la data incetarii concediului de maternitate. Ti se va plati indemnizatia incepand cu data incetarii concediului de maternitate.

Ana Crap spunea...

Multumesc pentru raspuns. Acum am o alta dilema eu fac in curand 2 luni de cand mi-am depus actele pentru alocatia de nou nascut si inca nu mi-au venit banii la primarie desi in lege scrie clar ca trebuie sa iau banii in maxim 30 de zile. Unde ar trebui sa ma interesez si sa intreb de ce intarzie atat? Cei de la primarie nu stiu nimic spun doar ca nu au primit banii si sa mai incerc.

Admin spunea...

Ana, asa e prima data, mie mi-au venit dupa 3 luni. Iti vin si banii din urma.

Poti sa te interesezi la Directia de asistenta sociala si protectia copilului din judetul in care locuiesti. Daca esti din Bucuresti, aici

alina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Anonim spunea...

eu am depus actele pt alocatia copilului la 9 luni ale acestuia,in sept,primesc banii din urma,adica pe 9 luni?

laura spunea...

Doresc sa transfer alocatia de stat a fiicei mele in varsta de 2 ani din Dumbravita in Timisoara. Imi puteti spune unde trebuie sa merg sa ma interesez. Multumesc

violeta spunea...

aveti idee daca mamele fara venituri primesc indemnizatie pentru cresterea copilului?

Anonim spunea...

am si eu o intrebare: eu sunt in somaj acum si urmeaza sa imi deschid un salon in max 2 luni ,somajul il mai am pana in luna aprilie iar dupa ce imi termin somajul vreau sa imi continui cartea de munca la firma mea intrebarea este dak ar fi sa proiectez un bebe as putea sa iau alocatie pt copil +85%din salariu sau na cum se calculeaza asta din ultimul an salariul sau cum?va rog sa imi raspundeti

Anonim spunea...

foarte interesant acest blog

Anonim spunea...

roxana
eu nu am facut alocatia deloc si copilul meu are 3 luni bani din urma mi da va rog spunetimi daca stiti ceva

Anonim spunea...

am si eu intrebare ,daca stiti,am o fetita de 4 ani nascuta in grecia si abia acum iam facut certificat romanesc mai pot depune actele pt alocatie in romania si mai poate lua din anii trecuti ceva?va rog sami raspundeti daca aveti idee